BLOG




Grafica index h
L’índex h creat el 2005[1] s’ha anat convertint en l’indicador més important que relaciona la productivitat d’un autor amb l’impacte de les seves publicacions. A partir d’ell s’han construit diferents variants i, fins i tot, s’ha plantejat la seva capacitat predictiva per determinar l’evolució de la producció dels científics. [1] […]

L’índex h i la seva capacitat predictiva



Pablo Iglesias i Enric Juliana  han publicat l’octubre del passat 2018 el llibre Nudo España [1], Es tracta d’un diàleg entre un polític i un  periodista on es fa una anàlisi política acurada del moment actual de la relació entre Espanya i Catalunya davant la sensació de trobar-se en un punt […]

Diàleg entre la política i el periodisme: Iglesias vs Juliana


The use of altmetrics data , these one that inform about tracking of academic publication in social media, can be structured in 7 phases. L’ús de les dades altmètriques, aquelles que ens informen del seguiment de les publicacions científiques als mitjans socials, es pot estructurar en 7 fases. [Assignement belonging […]

The use of altmetrics data / L’ús de dades altmètriques





Coberta La setena funció del llenguatge
La lingüística analitza el llenguatge i la semiologia la interpretació dels signes. Quina de les dues intervé més en l’assoliment del poder de la paraula? Laurent Binet, en el seu llibre La septième fonction du langage. Éditions Grasset & Fasquelle, 2015; traduït al català el 2016 com La setena funció del […]

La 7a funció del llenguatge : la intriga d’una recerca


Mendeley-Twitter
Recentment Kim Holmberg i Julia Vainio han publicat un article [1] on intenten esbrinar els motius de l’èxit o no del seguiment en línia dels articles de recerca. Ells centren la seva investigació en el seguiment  de dos mitjans socials, Mendeley i Twitter, i en l’opinió que en tenen els […]

Per què alguns articles tenen més seguiment en línia?



Coberta llibre Measuring research
Oxford University Press ha editat aquest 2018 el llibre de Cassidy R. Sugimoto i Vicent Larivière Measuring research : what everyone needs to know.  149 pàgines.  ISBN 9780190640125 “Mesurant la recerca : el que tothom necessita saber” fa una sintètica posada al dia de com es troba l’avaluació de la […]

Llibre Sugimoto C, Larivière V. Measuring research, 2018