Difusió d’articles per Twitter : Relació entre hashtags i keywords


No és fàcil mesurar l’impacte que poden tenir els articles científics a partir de la seva difusió per Twitter.  Es tracta d’una de les fonts altmètriques més emprades i aparentment més diàfanes. Però fins ara els estudis que han intentat trobar una relació entre el número de cites rebudes i els número  tuits i retuits rebuts no han conseguit reflectir una correlació clara. En un recentent article [1] Robin Haunschild, Let Leydesdorff i Lutz Bornmann busquen aquesta relació que dongui informació sobre la difusió d’un article entre les paraules clau (keywords)  assignats a un article i les etiquetes (hashtags) incloses els tuits que en fan menció.

 

Bibliografia

[1]

Haunschild, R., Leydesdorff, L., Bornmann, L. Library and Information Science papers discussed on Twitter: A new network-based approach for measuring public attention Journal of Data and Information Science. 2020; 5 (3) : 5-17

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *