InfluScience recopila les dades altmètriques -la difusió a xarxes i mitjans de comunicació electrònica- de la producció científica espanyola dels darrers 5 anys.
[En construcció] s Llegir el poema Kaddish de Ginsberg suposa topar-se amb un text més propi d’una oració, de frasseig accelerant, de vessament continu d’imatges per descriure el dolor que li ocasionen la malaltia mental i la mort de la mare a un jove estatunidenc a mitjan segle XX. Provem de […]
Joan-Carles Mèlich proposa en el seu llibre La fragilidad del mundo [1] una anàlisi filosòfica del món actual emprant una raó adaptada als nous temps: la raó desvalguda. Fem-ne un seguiment per esbrinar d’on prové el qualificatiu d’aquesta raó. Foto coberta: The tall windows de Wilhelm Hammershøi L’autor inicia el […]
L’agregador de dades altmètriques Altmetric.com és útil per proporcionar amb precisió dades de qualitat sobre notícies en línia de ciència? A aquesta pregunta intenta respondre un article recent de Fleerackers, Alperin i altres [1]. Els autord mitjançant un anàlisi manual del contingut d’unes 400 notícies de ciència i comparant les […]
Un estudi [1] constata una millora progressiva en el procés d’actualització de les referències de la Wikipedia en anglès. A partir d’una exhaustiva recollida en un conjunt de dades de totes les referències s’ha pogut analitzar la seva evolució temporal i el comportament dels usuaris editors. La millora es plasma […]
Jordi Amat ens introdueix en el seu llibre El fill del xofer [1] dins l’entrellat del poder a Catalunya a partir de la biografia d’Alfons Quintà, periodista i advocat, coneixedor i intervinent en les trames que movien el poder polític a Catalunya els anys de la Transició. S’inicia en l’entorn […]
Jordi Amat en el seu llibre Vèncer la por : vida de Gabriel Ferrater [1], [2] ens proposa una biografia del literat més enllà del seu mite, esquivant el personatge, fugint de la memòria deformadora, basant-se en fonts primàries, sobretot epistolaris. El resultat és una biografia que pretén acostar-se a […]
Enrique Vila-Matas en el seu llibre Bartleby y compañía [1] proposa un seguiment dels autors literaris que han fet de la negativitat motor generador de literatura. Autors que es caracteritzen per haver-se enfrontat a la dificultat que suposa expressar-se i valorar com interessant la pròpia obra. Considera que per escriure literatura […]
Disposar d’un article mencionat en una entrada de la Viquipèdia ja comença a comptar per l’atenció en línia d’aquest artice. Durant molt de temps, Altmetric, l’agregador de dades altmètriques, aquelles que fan un seguiment de la repercusió per diferents mitjans en línia d’un article, només recomptava les mencions en la […]
Dos filòsofs de la ment es pregunten en sengles articles [1] i [2] sobre si es pot parlar de progrés en el coneixement que aporta la filosofia en tota la seva història. Per una banda, Eric Dietrich considera que, llevat un canvi en el llenguatge i en altres qüestions formals, […]
Utilitzem galetes per optimitzar el nostre lloc web i el nostre servei.
Funcional
Sempre actiu
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferències
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadístiques
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos.El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin una requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de su proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarlo.
Màrqueting
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares.