The use of altmetrics data / L’ús de dades altmètriques


The use of altmetrics data , these one that inform about tracking of academic publication in social media, can be structured in 7 phases.

L’ús de les dades altmètriques, aquelles que ens informen del seguiment de les publicacions científiques als mitjans socials, es pot estructurar en 7 fases.

[Assignement belonging to / Tasca pertanyent a Mission 3, Ambassador Program of Altmetric.com]

Phases

  1. Get to know the main collectors: Altmetric.com, Plum Analytics, ImpactStory; and know how to extract the data
  2. Compile the bibliography that appears in the main databases (Web of Science, Scopus, PubMed) to stay up-to-date. For example, with the search alert: altmetric*.
  3. Be syndicated in blogs and magazines more dedicated to scientific publication and bibliometry. For example: LSE impact blog,  Altmetric blogScientometrics
  4. Save and organize all this information to keep it always at hand. For example: Mendeley, which allows you to see how other users have stored and organized their own
  5. Track Twitter messages with the tag #altmetrics and make a list of those authors most prominent in the topic or that interest us for some reason.
  6. Actively participate in Twitter, retwiting and, above all, creating new tweets or adding threads of conversation, in order to convey your ideas and from the others.
  7. Edit a blog explaining the concepts, trends or findings of a certain entity that you consider they must be shared with the community, giving it a projection through Twitter. For example: tracking the online attention of a specific topic or article; the quantification of tracking in a given tool (Twitter, Facebook, blogs, news online, Wikipedia …); the relationship between online atention and other types of impact.

These seven phases are not watertight compartments, nor are they linear, rather they draw a cyclical structure that it feedbacks itself.

 

Fases

  1. Conèixer els principals recol·lectors: Altmetric.com, Plum Analytics, ImpactStory; i saber extreure’n les dades
  2. Recopil·lar la bibliografia que va apareixent  en les principals bases de dades (Web of Science, Scopus, PubMed) per estar al dia. Per exemple amb l’alerta de cerca: altmetric*.
  3. Estar sindicat als blogs i revistes més dedicats a la publicació científica i la bibliometria. Per exemple: LSE impact blog,  Altmetric blogScientometrics.
  4. Guardar i organitzar tota aquesta informació per tenir-la sempre a mà. Per exemple: Mendeley, el qual permet veure el que han guardat i organitzat altres usuaris.
  5. Fer seguiment a Twitter del missatges amb l’etiqueta #altmetrics i tenir una llista d’aquells autors més destacats en el tema o que ens interessen per algun motiu.
  6. Participar activament a Twitter, retuïtant i, sobretot, creant tuits nous o afegint-se a fils de conversa, per tal de transmetre idees nostres i d’altres.
  7. Elaborar un blog personal on explicitar els conceptes, les tendències o les troballes que considerem de certa entitat per ser compartides amb la comunitat, donant-li projecció a través de Twitter. Per exemple: el rastreig de l’atenció en línia d’un tema o article concret; la quantificació del seguiment en una eina determinada (Twitter, Facebook, blogs, notícies en línia, Viquipèdia,…); la relació entre l’atenció en línea i altres tipus d’impacte.

Aquestes set fases no són estanques entre sí, ni tampoc lineals, més aviat dibuixen una estructura cíclica que es realimenta.

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *